ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ SOCIAL PROOF

Όλοι μας χρειαζόμαστε περισσότερο Social Proof. Social Proof σημαίνει ουσιαστικά ότι είσαι αναγνωρίσιμος από πολύ κόσμο. Το Social Proof μπορεί να είναι θετικό ή αρνητικό. Αν για παράδειγμα σε γνωρίζει πολύς κόσμος και αυτός είναι θετικά προδιατεθειμένος απέναντι σου και σε συμπαθεί, αυτό είναι θετικό Social Proof. Ένα παράδειγμα αρνητικού Social Proof είναι τα άτομα που δυσφημίζονται από τα ΜΜΕ. Η επίδραση αυτού του φαινομένου είναι πάρα πολύ ισχυρή. Όσο ενδιαφέρον ή ελκυστικός και να είσαι, όσο καλά και να επικοινωνείς με τους ανθρώπους, τίποτα δεν επικοινωνεί καλύτερα την ποιότητα του εαυτού σου, δηλαδή αυτό που είσαι, από τα λεγόμενα των ανθρώπων που βρίσκονται γύρω σου. Και το καλύτερο είναι ότι οι άνθρωποι βρίσκονται παντού!

Αυτός είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να δημιουργήσεις attraction (ενδιαφέρον, τόσο κοινωνικό, αλλά κυρίως ερωτικό). Αν έχεις δει ποτέ κάποιον που δεν ήταν ιδιαίτερα όμορφος, παρόλα αυτά όμως ήταν περιτρυγιρισμένος από όμορφους ανθρώπους και αναρωτιόσουν το γιατί, αυτός είναι ο λόγος. Το να καταλάβεις πώς λειτουργεί το SocialProof είναι βασικό για να έχεις την δυνατότητα επιλογής στον τύπο του ατόμου που θέλεις να έχεις δίπλα σου. Ορίστε λοιπόν, μερικές συμβουλές για να χτίσεις SocialProof χρησιμοποιώντας κάτι που είναι γνωστό ως ‘φαινόμενο της απλής έκθεσης’.

Με βάση αυτό το φαινόμενο, αν έχεις μία ή δυο συζητήσεις (interactions) με κάποιον, αυτός θα είναι θετικά προδιατεθειμένος απέναντί σου. Ακόμα περισσότερο, φαντάσου ότι περπατάς σε ένα δωμάτιο όπου στο παρελθόν έχεις μοιραστεί θετικές εμπειρίες με κάποια από τα άτομα που βρίσκονται εκεί. Όσο εσύ διασχίζεις το δωμάτιο, οι άνθρωποι που ξέρεις θα σε κοιτούν και θα σου χαμογελούν, θετικές αντιδράσεις τις οποίες οι υπόλοιποι θα αντιλαμβάνονται. Η αξία που έχεις (value), δηλαδή το πόσο σημαντικός είσαι για τους άλλους, θα αυξάνεται γεωμετρικά κάθε φορά που μιλάς με κάποιον, καθώς το ‘φαινόμενο της απλής έκθεσης’ μεταφέρεται αυτόματα σε όλο τον χώρο. Ξαφνικά, θα βρεθείς σε μια κατάσταση όπου όλοι μέσα στον χώρο θα είναι θετικά προδιατεθειμένοι απέναντί σου. Δεν θα υπάρχει ούτε ένας που να μην μπορείς να πλησιάσεις, και αν το κάνεις σωστά, σχεδόν όλοι θα αναρωτιούνται ποιος είσαι. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να συμβεί παντού, από μία στάση τραίνου ή λεωφορείου μέχρι το κορυφαίο VIPclub στο καλύτερο προάστιο της πόλης.

Υπάρχει μια πληθώρα τεχνικών που μπορούν να σε βοηθήσουν. Καταρχήν, μπορείς να αρχίσεις να μιλάς με το προσωπικό του μαγαζιού. Αυτό λειτουργεί πάρα πολύ καλά, γιατί οι εργαζόμενοι είναι πάντα θετικά προδιατεθημένοι απέναντι στους πελάτες λόγω της φύσης της δουλειάς τους. Τι γίνεται όμως με τους ανθρώπους που δεν είναι προδιατεθειμένοι να είναι θετικοί απέναντί σου; Σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι σημαντικό να μάθεις τους διάφορους τρόπους που θα κάνεις τους ανθρώπους που δεν γνωρίζεις να είναι θετικοί απέναντί σου.

Καταρχήν, μην ανησυχείς αν πάρεις κάποια αρνητική αντίδραση. Κατά πάσα πιθανότητα, αυτοί που βρίσκονται γύρω σου δεν πρόκειται να καταλάβουν ότι πήρες κάποια αρνητική αντίδραση, κυρίως επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ευγενικοί και δεν μεγαλοποιούν τις αρνητικές τους αντιδράσεις. Οπότε απλά σιγουρέψου ότι θα φύγεις από κάθε συζήτηση με τον πιο θετικό τρόπο. Μια απλή φράση όπως: “Συγγνώμη για την ενόχληση, ήθελα απλά να κάνω μια κουβέντα με κάποιον που δεν ήξερα και ήθελα να γνωρίσω. Ελπίζω να μην σας προσέβαλα, και σας εύχομαι να έχετε ένα πολύ όμορφο βράδυ”, μπορεί να αλλάξει μια αρνητική εντύπωση σε θετική.

Ιδανικά, θα ήθελες να είχες μία πληθώρα από τέλειες συζητήσεις. Δεν υπάρχει όμως τρόπος να γνωρίζεις αν μια μεμονωμένη κουβέντα θα πάει καλά. Προφανώς, όσο περισσότερη ‘απλή έκθεση’ και value χτίσεις, τόσο περισσότερες θετικές αντιδράσεις θα λάβεις. Συνεπώς, είναι σημαντικό να προσπαθήσεις ώστε οι πρώτες συζητήσεις να πάνε όσο το δυνατόν καλύτερα γίνεται, μέχρι να έχεις το απαραίτητο SocialProof ώστε να μπορείς να κάνεις τους πάντες στον χώρο να κινούνται με τον δικό σου παλμό.